Programok

A Csorba Győző Könyvtáron keresztül a Könyvtárellátási Szolgáltató Rendszerhez tartozó települési könyvtáraknak lehetőségük van könyvtári program igénylésére. A BKSZR 2022-ben elérhető programjai az alábbi listán olvashatók.

Határidők:
  • már lehet programokat igényelni;
  • szeptember 15-ig várjuk a programkéréseket egész évre, tehát a decemberi igényeket is eddig kell leadni;
  • december 11-ig lehet megvalósítani a programokat.

A programlista folyamatosan frissül, egész évben kerülhenek fel új programok a kínálatba.

A programválasztásról:
  • Ezen az oldalon a Ctrl + F billentyűkombináció segítségével lehet keresni a találatok között.
  • A narancssárga színnel jelölt programok (pl. Szentlőrinci ET, Pécsi ET) azt jelölik, hogy az előadó abban az Ellátási Térségben vállalkozik a program megtartására. Az a program, ahol nem található ilyen jelölés, bármely ET-ben választható.
  • A választott programot a tervezett időpont előtt legalább egy hónappal kell kérni az alábbi elérhetőségeken:

Gyakran ismételt kérdések

E-mail: bkszr@csgyk.hu
Telefon: 30/ 3452677

A programigényeket a referenseknek, vagy a megfelelő városi könyvtár felé lehet beküldeni.

A programok célcsoportját megjelöljük jelen programsoroló szövegében minden programelem után, de segítséget nyújthat az előadók honlapja is.

A városi könyvtárak programszervező kollégáinak megkeresése után, ha az előadó elvállalja az előadást, az előadó és a település kölcsönösen megkapják egymás elérhetőségét.

Legalább háromszor:
1. 30 nappal az előadás előtt, amikor a kérés leadása után megtörténik az első kapcsolatfelvétel és egyeztetnek a résztvevők életkoráról, létszámáról, a pontos helyszínről, időpontról és technikai igényekről.
2. Nagyjából egy héttel az előadás előtt, hogy az előző megbeszélés óta történt-e változás.
3. Az előadás előtti napon újra tisztázni a kezdési időpontot, helyszínt.
+1. Az előadás napján az úton lévő, érkező előadóval egyeztetés.

Amennyiben az első egyeztetés során kiderül, hogy a kért program mégsem megfelelő, másik program választható helyette. A változást jelezni kell a megfelelő városi könyvtár felé.

A Csorba Győző Könyvtár csak a 2022. december 11-ig megtartott programokat támogatja, így BKSZR forrásból közvetlenül az ünnepek előtti program megvalósítására nincs lehetőség.

Igen, ezeken felül a települési szolgáltató hely csatlakozhat a Csorba Győző Könyvtár által szervezett rendezvénysorozatokhoz, országos könyvtár- és olvasásnépszerűsítő játékokhoz (Országos Könyvtári Napok, totó, kvíz, egyéb pályázati felhívások, stb).
A 2022-es programlista alább olvasható
KönyvtárMozi
A KönyvtárMozi egy a KSZR (Könyvtárellátási Szolgáltató Rendszer) tagkönyvtárai számára nyújtott könyvtári szolgáltatás, amely 2015 októberében indult az Informatikai és Könyvtári Szövetség és a Kecskemétfilm Kft. kezdeményezésére, számos együttműködő partner támogatásával. Az alábbi tematikába tartozó filmekhez tudunk foglalkozásvezetőt, "mozigépészt" biztosítani: játékfilm, dokumentumfilm,portréfilm, tévéjáték, tévéfilm, sorozatok.
A filmek listája elérhető a konyvtarmozi.hu oldalon.
Kedvcsináló és ünnepekhez kötött ajánló itt olvasható.
KönyvtárMozi foglalkozásból az év során több is választható!
Az állatok és a zene
Vidám gyermekprogram a Csorba Győző Könyvtár Zeneműtárának jóvoltából.
A foglalkozást vezeti: Papp Veronika

Technikai igények: 12m2 alapterület

Az alábbi olvasmányokat ajánljuk: állatos gyermekkönyvek; Bíró Eszter: Állati ABC

6-8 éves korcsoportLétszám: max. 8 főInteraktív ismeretterjesztő foglalkozásIdőtartam: 50 perc
Csorba100 emlékkiállítás
100 éve született Csorba Győző Baumgarten-, József Attila és Kossuth-díjas költő, műfordító, szerkesztő. Az évforduló alkalmából készült kiállítást összeállította: Drinóczi Ildikó, a Csorba Győző Könyvtár tájékoztató könyvtárosa. A kiállítás arculatát tervezte: Nagy-Tószegi Bálint. A képanyag a Csorba-hagyatékból származik.
Technikai igény: 11 db roll-up kiállításához szükséges terület
Kiállítás
Erdélytől Baranyáig és vissza. Protestáns szellemi kapcsolatok a török hódoltság idején
Bár 1543, majd 1566 után Baranya egésze török uralom alá került, a Királysággal és Erdéllyel továbbra is fennmaradtak, sőt erősödtek a térség kulturális kapcsolatai. Baranya nemcsak befogadott nagyon fontos szellemi impulzusokat, így mindenekelőtt az unitárizmus tanításait, hanem „kibocsátóként” is részt vett a művelődési folyamatokban. A vidékről számos diák került erdélyi és partiumi kollégiumokba, hogy később vezető értelmiségiként vegyenek részt a református egyházi és hitéletben. Nem lehet véletlen, hogy az erdélyi fejedelmek különös figyelemben részesítették, könyvekkel és kegytárgyakkal támogatták a baranyai gyülekezeteket. Mindezek a kapcsolatok komoly szerepet játszottak a baranyai magyarság megmaradásában, a török félhold árnyékában.
Az előadás kiemelten érdekes lehet az Ormánságban, a református településeken.

Technikai igények: projektor és laptop hasznos lehet, de nem alapvető.
A foglalkozást vezeti: Erdős Zoltán

Az alábbi olvasmányokat ajánljuk:
ÁCS Marianna – KRÁNICZ Gábor – SZALAI Gábor – VARGA Szabolcs: Reformátusok Baranyában. Scriptura Kiadó, Pécs, 2017 ⦁ ERDŐS Zoltán (szerk.): A baranyai reformáció történetei. Csorba Győző Könyvtár, Pécs, 2019 ⦁ ESZE Tamás: Kolozsvári könyvek Baranyában. In: Acta Historiae Litterarum Hungaricarum, X-XI. Szeged, 1971. 137-147.

Ifjúsági, felnőtt, idős korcsoportIsmeretterjesztő előadásIdőtartam: 30 perc
Érzelmi intelligencia fejlesztő foglalkozások óvodásoknak és kisiskolásoknak
A népmesék, szerepjátékok és fantáziajátékok köré épülő élmények hatására a gyerekek tehetsége fokozatosan bontakozhat ki, önbizalmuk egyre erősebbé válik. A középpontban a gondolkodás és a kreativitás fejlesztése, valamint az együttérző képesség elmélyítése áll.
A foglalkozást vezeti: Milánkovics-Steiner Kitti

A programhoz a következő olvasmányokat ajánljuk:
- téma szerint: Varázsjátékok-sorozat
- téma szerint:konkrét szerző, cím:

  • Diederichs, Gilles Érzelmi intelligencia : 35 játék gyermekünk fejlődéséhez : [3-10 éves korosztálynak]
  • Diederichs, Gilles Játékos koncentráció : 35 figyelemfejlesztő játék gyermekeknek : [3-10 éves korosztálynak]
  • Diederichs, Gilles Játékos relaxáció : 35 lazító játék gyermekeknek : [3-10 éves korosztálynak]

Főbb hatások:
Fejlődik a kitartás, a kreatív problémamegoldó képesség.
Javul a koncentráció, az emlékezet.
A képzelőerő könnyebb alkalmazása a mindennapi nehézségek megoldásában.
Kialakul az összefüggések meglátásának képessége.
Elmélyül a másokhoz való kapcsolódás, a másik ember elfogadásának képessége.
Fejlődik az énkép, az önismeret és az önértékelés.
Egészséges személyiségfejlődés támogatása.
Erősödik az összetartozás érzése, az együttműködési készség, az empátia.
Óvodás, iskolás korosztályInteraktív kézműves, ismeretterjesztő foglalkozásIdőtartam: igény szerint 30 perc - 1 óraLétszám: max. 10 fő
Hogyan neveljünk olvasókat? A mondókázó totyogótól az önállóan olvasó kamaszig
Hisszük, hogy az olvasóvá nevelés megalapozása már egészen kisgyermekkorban elkezdődik. Az otthoni literációs környezet kialakítása létfontosságú szerepet tölt be egy gyermek olvasási szokásainak kialakulásában. Hogyan legyen a könyv lapozgatása, a mese olvasása mindennapjaink része? Ezt a folyamatot szeretnénk elősegíteni előadásunkkal, melyre szeretettel várjuk a kedves szülőket!
Előadók: a Molnár Imre Városi Könyvtár dolgozói
Technikai igény: asztalok, székek, vetítővászon vagy fehér falfelület
Szigetvári ET, Szentlőrinci ET

Felnőtt korosztály (szülők)Ismeretterjesztő előadásIdőtartam: 45 perc
Hősök földjén – a végváraktól a világháborús csatamezőkig
Szigetvár és környéke bővelkedik jeles történelmi személyiségekben, akiknek életútja érdekes és tanulságos lehet minden korosztály számára. A róluk szóló irodalmi alkotások nemzeti kultúránk részei, ezekbe is betekintést nyerhetünk az előadás keretében.
Előadók: a Molnár Imre Városi Könyvtár dolgozói
Technikai igény: asztalok, székek, vetítővászon vagy fehér falfelület
Szigetvári ET, Szentlőrinci ET

Óvodás, iskolás, ifjúsági, felnőtt, idős korosztályElőadásIdőtartam: 45 perc
Kézműves foglalkozás évszakokhoz, ünnepnapokhoz, iskolaváráshoz, gyermeknaphoz, anyák napjához kapcsolódóan óvodásoknak, alsó tagozatos iskolásoknak
Kreatív foglalkozás, amely a kézügyességet fejleszti. A kézműves foglakozáson elkészült alkotások hazavihetőek.
Előadók: a Molnár Imre Városi Könyvtár dolgozói
Technikai igény: asztalok, székek
Szigetvári ET, Szentlőrinci ET

Óvodás, iskolás korosztályKézműves foglalkozásIdőtartam: 2 óraLétszám: max. 15 fő
Komplex művészeti nevelés műalkotásokkal kisiskolás- és óvodáskorú gyermekeknek
A foglalkozások során világhírű festményekkel ismerkednek a gyermekek. Minden látogatás során egy festménnyel foglalkozunk, amelyet összekötünk egy világnappal, vagy ünneppel. Az adott festményt, festőt és témakört egyéb művészeti ágakkal, komplex módon dolgozzuk fel (kapcsolódva az irodalmi és zenei neveléshez is), a foglalkozás végén pedig „újraalkotjuk” a festményt: minden gyermek elkészíti a saját művét. A foglalkozások fő célja a műalkotások, a képzőművészet iránti fogékonyság megalapozása már a legkisebbeknél is.
Előadók: a Molnár Imre Városi Könyvtár dolgozói
Technikai igény: asztalok, székek, vetítővászon vagy fehér falfelület
Szigetvári ET, Szentlőrinci ET

Óvodás, általános iskola alsó tagozatElőadás, kézműves foglalkozásIdőtartam: 90 perc
Kvíz Party – Játékos vetélkedő
Ajánlom mindazoknak, akik még sosem játszottak kvízt; mindenkinek, aki szereti az izgalmas kérdéseket vagy csak egyszerűen szeretne egy jót játszani. A vetélkedő során a játékosok találkozhatnak feleletválasztós- és igaz-hamis kérdésekkel, képrejtvényekkel és egyéb kérdéstípusokkal is. A feltett kérdések a történelem, a biológia, földrajz, filmek, zenei világ és egyéb témák olyan tényeire kérdeznek rá, amik érdekes és sok esetben meghökkentőek lehetnek a résztvevők számára. Nem a lexikális tudás fontos a győzelemhez, hanem a jó csapatmunka.

Technikai igények: asztalok, áramforrás, projektor, kivetítő
A foglalkozást vezeti: Bali Máté
Korcsoport: középiskolás korosztálytólLétszám: csapatonként min. 3 főFoglalkozás, kvízIdőtartam: 2 óra
Mohácsiak a múzeumügy szolgálatában a dualizmus korszakában
Az előadás arra törekszik, hogy bemutassa, hogy a regionális múzeumok kialakulása előtt Mohács neve milyen minőségben jelenik meg a régészeti leleteket illetően, illetve milyen jelentőséghez jutott a formálódó Pécs-Baranyai Múzeumegyesületben. Szó esik a helyi, sőt megyei múzeum hiányában az előkerült régészeti leletek sorsáról, így néhány válogatott, Mohács térségéből előkerült régészeti leletét, illetve azok sorsát áttekintve taglaljuk a levéltári, adattári, illetve sajtóforrásokkal alátámasztható, mohácsi régiséggyűjtés dualizmuskori fázisát. Az egyesületi mozgalom hívó szava Mohácsra is elér, s nem is akármilyen mértékben, a régiségek védelme, a történeti múlt megőrzésére, gondozására hivatott regionális múzeumügy értő fülekre és nyitott szívekre talált, melyről ma is érdemes lehet megemlékeznünk.

Technikai igények: laptop, projektor
A foglalkozást vezeti: Wéber Adrienn
Felnőtt, idős korcsoportLétszám: 50-70 főIsmeretterjesztő előadásIdőtartam: 1 óra
Az ördög Baranyában
A néphit ősidők óta megannyi földrajzi képződményt kötött az ördög praktikáihoz, a vele cimboráló, vagy éppen az őt lóvá tevő emberek ténykedéséhez. Nincs ez másképpen Baranyában sem: több tucatnyi hasadék, árok, gödör és dűlő viseli az ördög nevét, arra utalva, hogy a néphagyomány szerint az alvilág rosszra törő, ám teszetosza és könnyen becsapható fejedelme különböző ügyekben többször is tiszteletét tette a térségben. Az előadás egy konkrét példán – a félresikerült nagyharsányi lánykérésen – keresztül mutatja be, hogyan gazdagodott egy eredetmagyarázó monda két–két és fél évszázad alatt, és hogyan válhatott sajátos módon egy egész tájegység identitásának alapelemévé.

Technikai igények: projektor és laptop hasznos lehet, de nem alapvető. Elsősorban a Siklósi és a Villányi Ellátási Térség településein lehet érdekes, de egy-egy példa más tájakhoz is kötődik.
A foglalkozást vezeti: Erdős Zoltán

Az alábbi olvasmányokat ajánljuk:
CSEFKÓ Gyula: A nagyharsányi hegy mondájához. Ethnographia, 37: (1926), 146-147. ⦁ PESTI János (szerk.): Az ördögszántotta hegy. Baranyai mondák, hiedelmek és történetek. Alexandra Kiadó, Pécs, 2002. ⦁ SOLYMOSSY Sándor: A nagyharsányi hegy mondája. Ethnographia, 32(1921), 82-92. ⦁ VARGHA, Károly – RÓNAI, Béla – MUSZTY, László: Rejtett kincsek nyomában. Baranyai népmondagyűjtemény. Baranya megyei Tanács, Pécs, 1960.

Ifjúsági, felnőtt, idős korcsoportIsmeretterjesztő előadásIdőtartam: 30 perc
Papírszínház előadások évszakokhoz, ünnepnapokhoz kapcsolódóan az alsós korosztály számára
Papírszínházi előadás: a fakeretben mozgatható nagyméretű lapok segítségével a mesélő, a gyerekekkel szembefordulva, a lapok mozgatásával, az ebből eredő játékkal és ennek drámai hatásával igazi színházi élménnyé változtatja a hagyományos meseolvasást.
Papírszínházi előadással egybekötött irodalmi foglalkozás, melyben feldolgozzuk a hallott mesét. A foglalkozás végén a meséhez kapcsolódva kézműves foglalkozást tartunk.
Előadók: a Molnár Imre Városi Könyvtár dolgozói
Technikai igény: asztalok, székek
Szigetvári ET, Szentlőrinci ET

Óvodás, általános iskola alsó tagozatElőadásIdőtartam: 45 perc
Régészet madártávlatból
A Pécsi Légirégészeti Téka és a Csorba Győző Könyvtár vándorkiállítása. A légirégészet, bár nagyon fontos és igen látványos eredményeket mutathat fel, a nagyközönség előtt kevéssé ismert kutatási módszert jelent. Már az elnevezés is furán hangozhat: hogyan volna lehetséges régészeti kutatás a levegőből? A talaj - csak madártávlatból észlelhető - elszíneződései, a növényzet jellegzetességei, a fény-árnyék viszonyok pontosan mutatják egy-egy mélyen a felszín alatt rejtőző épületmaradvány, útszakasz, vagy éppen sírhant helyét. A kiállítás bemutatja a légirégészet módszertanát, hazánkban is több évtizedre visszanyúló múltját, és áttekintést ad a Pécsi Tudományegyetemen működő műhely, a Légirégészeti Téka tevékenységéről. A nagyközönség ritkán látható, különleges perspektívából és sajátos technikával készült felvételeken segítségével kaphat képet a legfontosabb dél-dunántúli lelőhelyek kutatásáról.
Technikai igény: 10 db 70x90 cm méretű tabló kiállításához szükséges felület
Kiállítás
Retro könnyűzenei szabadulószoba
Szállj fel a 60-as, 70-es, 80-as évek zenevonatára!
Szeretnéd megtudni, hogy milyen zenére buliztak szüleid, nagyszüleid? Tőlünk belépőjegyet kapsz egy ilyen partira és megtudhatod, hogy akkoriban mi számított menő dolognak. A játékra legfeljebb 6 fős csapatokat várunk! A feladatok megoldására 45 perc áll rendelkezésre!

Technikai igények: számítógép, internetelérés
A foglalkozást vezeti: Molnár Ferenc Tamás

Az alábbi olvasmányokat ajánljuk:
Balázs Fecó: Évszakok ⦁ Csatári Bence: Nekem írod a dalt ⦁ Csatári Bence: Azok a régi csibészek ⦁ Havas Henrik: Benkő Laci ⦁ Koós János: Koós kapitány képtelen képes könyve ⦁ Máté Pál: Máté Péter ⦁ Presser Gábor: Presser könyve 1-2 ⦁ Poós Zoltán: Táskarádió ⦁ Stumpf András: Szörényi

Ifjúsági, felnőtt, idős korcsoportIdőtartam: 45 percLétszám: szabadulószobában max. 6 fő/csoportInteraktív ismeretterjesztő foglalkozás, kiállítás
Számítógép- és internethasználati tanfolyam – Belépő szint
A tanfolyam célja a résztvevők számára biztosítani mindazt a tudásanyagot, amely szükséges a számítástechnikai és infokommunikációs eszközök, illetve az internet s az internet segítségével igénybe vehető alapvető alkalmazások megismeréséhez és mindennapos használatához. A tanfolyamot sikeresen elvégző résztvevők otthonosan és biztonságosan fognak tudni boldogulni a 21. századi infokommunikációs környezetben található eszközök és alkalmazások világában.
A foglalkozást vezeti: Csobán László és Nagy László

Feltételek: Az igénylő település köteles biztosítani a tanfolyamon előadást tartó oktató számára 1 db személyi számítógépet a szükséges perifériákkal – billentyűzet, egér, kijelző, nyomtató, webkamera - és szoftverekkel – Windows 10 OS, Microsoft Word, Paint, Képmetsző - együtt, 1 db notebookot, illetve a kivetítés lehetőségét biztosítandó 1 db vetítő vásznat és projektort. A tanfolyamon részt vevők tekintetében elvárás alapszintű írás – és olvasás készség. Továbbá javasolt minden résztvevőnek – amennyiben rendelkezik vele – a saját notebookját is elhoznia az órákra.
Részletes tematika: A tanfolyam időtartama 3, egyenként 1,5 órás előadásból áll, 2x10 perces szünetekkel beiktatva. Az előadások mindegyike egy központi témát érint, melyek a következők, egyes alkalmakra lebontva:
1. alkalom: Bevezetés a számítógépek világába – de semmi lázadás! A személyi számítógépek részeinek és különböző funkcióinak bemutatása, egyelőre még magának a gépnek a használata nélkül. Annak feltérképezése, ki milyen tapasztalatokkal rendelkezik e téren, milyen eszközökkel rendelkezik. Ezután a különböző perifériák – mint egér, billentyűzet, monitor, webkamera, nyomtató – részletes bemutatása, használatukkal kapcsolatos alapszintű javaslatok, ismeretek átadása. Az óra végén egy, a személyi számítógépeket s főbb részeit, funkcióit bemutató vizuális segédletek szétosztása.
2. alkalom: Nyomd meg a gombot! – a számítógépek bekapcsolásának és kikapcsolásának, illetve mindkét folyamat részleteinek bemutatása, majd pedig arra ösztönözni a résztvevőket, hogy ők is tegyék próbára magukat, ismerkedjenek meg a folyamatokkal első kézből. Bekapcsolás után az alapszintű műveletek, mint az egér és billentyűzet használat, illetve a különböző objektumok – ikon, egérmutató, mappa, tálca, menü, start, ablak, fájl – bemutatása, megismertetése. Ezt követően mappakezelési és ablakkezelési, illetve mentéssel, megnyitással, másolással, kivágással és bezárással kapcsolatos ismeretek átadása.
3. alkalom: Írok, törlök, formázok – álljunk meg egy SZÓra! Microsoft Word szövegszerkesztői program bemutatása. Megnyitástól a szerkesztésen és a billentyűkombinációkon, menükön keresztül egészen a mentésig elméleti és gyakorlati tippek, tanácsok nyújtása, mindeközben interaktív segítségnyújtás a lemaradóknak. A célfeladat egy egyénileg, de minden alapszintű formázással szerkesztett, adott terjedelmű törzsszöveg létrehozása kép beszúrással, majd ennek elmentése és elnevezése a tanuló számítógép asztalán.
Felnőtt korosztályIsmeretterjesztő foglalkozásIdőtartam: 1,5 óra/alkalomLétszám: max. 10 fő
Számítógép- és internethasználati tanfolyam – Haladó szint
A tanfolyam célja a résztvevők számára biztosítani mindazt a tudásanyagot, amely szükséges a számítástechnikai és infokommunikációs eszközök, illetve az internet s az internet segítségével igénybe vehető alapvető alkalmazások megismeréséhez és mindennapos használatához. A tanfolyamot sikeresen elvégző résztvevők otthonosan és biztonságosan fognak tudni boldogulni a 21. századi infokommunikációs környezetben található eszközök és alkalmazások világában.
A foglalkozást vezeti: Csobán László és Nagy László

Feltételek: Az igénylő település köteles biztosítani a tanfolyamon előadást tartó oktató számára 1 db személyi számítógépet a szükséges perifériákkal – billentyűzet, egér, kijelző, nyomtató, webkamera - és szoftverekkel – Windows 10 OS, Microsoft Word, Paint, Képmetsző - együtt, 1 db notebookot, illetve a kivetítés lehetőségét biztosítandó 1 db vetítő vásznat és projektort. A tanfolyamon részt vevők tekintetében elvárás alapszintű írás – és olvasás készség. Továbbá javasolt minden résztvevőnek – amennyiben rendelkezik vele – a saját notebookját is elhoznia az órákra.
Részletes tematika: A tanfolyam időtartama 3, egyenként 1,5 órás előadásból áll, 2x10 perces szünetekkel beiktatva. Az előadások mindegyike egy központi témát érint, melyek a következők, egyes alkalmakra lebontva:
1. alkalom: Én és az internet –belépek, kilépek, de figyelek! A résztvevők megismertetése az internet és a hálózat fogalmával, kis történeti áttekintést követően pedig a részletek kitárgyalása, az esetlegesen felmerülő kérdések megválaszolása. A különböző online használható alkalmazások és weboldalak bemutatása – pl.: Facebook, Google, híroldalak – majd a résztvevőknek segítségnyújtás mindezek önálló használatában. A regisztráció, belépés és a jelszó, mint fogalmak megismertetése, gyakorlati használatuk elsajátításában való segédkezés. E-mail fiókokkal kapcsolatos tudásanyag átadása – csatolmány, válaszadás, továbbítás, küldés. (Ehhez én gmailt használnék leginkább, legfelhasználóbarátabb és legegyszerűbben megjegyezhető ikon, felület stb. – szerk.)
2. alkalom: Képek és rajzok – mert még ezt is lehet a gépen! Az alapvető rajzoló és képszerkesztő programok bemutatása, használatuk megtanítása a résztvevők számára. A képek manipulálásának, mentésének, csatolásának és küldési módjainak alapszintű elsajátítása (Nem AP nyilván, hanem Paint, Paint 3D, Képmetsző stb… szerk.)
3. alkalom: Az utolsó szó jogán….oszd meg, de Te is uralkodj! Az eddig tanultak érintőleges átismétlése, igény esetén helybeni gyakorlati segítségnyújtás a résztvevők számára. Záró témaként a biztonságos és felelősségteljes online kommunikáció és eikett, viselkedés bemutatása, a figyelem felhívása a lehetséges veszélyekre – scammerek, spammerek, vírusok stb. – majd a közösségi médiáról és annak hasznos illetve kevéssé hasznos, vagy kockázatos funkcióiról egy hosszabb hangvételű elméleti anyagrész átadása – megosztás, komment, like, továbbítás, feliratkozás.
Felnőtt korosztályIsmeretterjesztő foglalkozásIdőtartam: 1,5 óra/alkalomLétszám: max. 10 fő
Számítógép-és internethasználati ismeretek kezdőknek, a felmerült igények alapján
A résztvevők 4, egyenként 2 órás foglalkozás keretében a számítógép- és internethasználat alapjait sajátíthatják el.
Előadók: a Molnár Imre Városi Könyvtár dolgozói
Technikai igény: asztalok, székek, vetítővászon vagy fehér falfelület
Szigetvári ET, Szentlőrinci ET

Felnőtt korosztályFoglalkozásIdőtartam: 4x90 perc
Településtörténet a sajtó tükrében iskolásoknak, felnőtteknek
Minden településen történtek olyan érdekes események, amelyek bemutatása különböző adatbázisok és helyismereti gyűjtemények segítségével lehetséges. Ezt mutatjuk be élményszerű előadás keretében, melyet minikiállítással is látványosabbá teszünk.
Előadók: a Molnár Imre Városi Könyvtár dolgozói
Technikai igény: asztalok, székek, vetítővászon vagy fehér falfelület
Szigetvári ET, Szentlőrinci ET

Felnőtt korosztályElőadás, kiállításIdőtartam: 45 perc